Podmiana pliku licencji

    Przed Państwem znajduje się instrukcja podmiany pliku licencji, która pozwoli w prosty sposób wgrać nowy plik licencji do programu Informica 2.0. Poniższa instrukcja dotyczy wyłącznie klientów korzystających z programu Informica 2.0 w wersji stacjonarnej, czyli z bazą danych zainstalowaną lokalnie na komputerze przewoźnika. W przypadku wersji online (z bazą danych na naszym serwerze) plik licencji jest podmieniany automatycznie i nie wymaga to żadnej ingerencji użytkownika programu.


  1. Na kilkanaście dni przed wygaśnięciem ważności używanego pliku licencji nasza firma zawsze przesyła do klientów drogą mailową nowy plik licencji do podmiany. Pierwszym krokiem jaki należy wykonać jest więc zapisanie na swoim komputerze pliku licencji, który otrzymali Państwo od nas drogą mailową. Nowy plik licencji trzeba zapisać bezpośrednio na swoim komputerze np. na pulpicie. Ewentualnie należy stworzyć na pulpicie nowy folder, w którym potem należy zapisać załączony do maila plik.

  2. Po zapisaniu na komputerze nowego pliku licencji należy uruchomić program AdminTool. Prawdopodobnie skrót do tego programu będzie znajdował się na pulpicie (Pkt 1 na Rys. 1).

    Rys. 1


    Jeśli na pulpicie nie ma skrótu do tego programu najłatwiej będzie znaleźć go w następujący sposób: trzeba zlokalizować na pulpicie ikonę programu Informica, kliknąć na nią prawym przyciskiem myszy i z listy dostępnych opcji wybrać „Otwórz lokalizację pliku” (Pkt 2 na Rys. 2).

    Rys. 2


    Na ekranie wyświetli się okno, a w nim powinna znajdować się aplikacja AdminTool (Pkt 3 na Rys. 3). Należy ją uruchomić.

    Rys. 3

  3. Następnie należy przejść na zakładkę Wersja serwera Informica (Pkt 4 na Rys. 4) i użyć opcji Wczytaj plik licencji (Pkt 5 na Rys. 4).

    Rys. 4

  4. Na ekranie wyświetli się nowe okno (Pkt 6 na Rys. 5). Należy w nim wskazać nowy plik licencji do wgrania; ten sam, który został wcześniej pobrany i zapisany z wysłanego przez nas maila.

    Rys. 5

  5. Program wyświetli komunikat ostrzegawczy o usunięciu backupu poprzedniego pliku licencji i zapyta, czy na pewno chcemy wgrać nowy plik (Pkt 7 na Rys. 6). Należy potwierdzić wybór przyciskiem Tak. Następne zostanie wyświetlony komunikat o prawidłowym wgraniu nowego pliku licencji (Rys. 7).

    Rys. 6


    Rys. 7

  6. Należy jeszcze przejść na zakładkę Serwer Informica (Pkt 8 na Rys. 8) i o ile jest wyłączona to należy ponownie włączyć usługę dostępu do bazy danych (Pkt 9 na Rys. 8). Potem można zamknąć program AdminTool.

    Rys. 8

    Plik licencji został poprawnie podmieniony. Teraz program Informica 2.0 powinien uruchomić się prawidłowo.

  7. Pojawiły się problemy?

    W razie niepowodzenia podczas próby podmiany pliku licencji na nowszy, nasz dział wsparcia technicznego pomoże Państwu rozwiązać ten problem. Czekamy na Państwa zgłoszenia pod numerem telefonu: 534-181-823 (wew. 2 - Przewoźnicy).